Simon Desmet richtte een aantal jaar geleden het Hasseltse brand performance agency MENTALL op. Begin 2022 schakelden ze voor het eerst Limelight in om voor hun klanten complexe materie behapbaar in beeld te brengen. Simon vertelt je graag meer over deze samenwerking die zowel volgens ons als volgens hen nog lang mag doorgaan!
“MENTALL begon voor mij als studieproject, dat mondde uit in een freelancejob tot ik uiteindelijk in 2020 het officieel als bedrijf oprichtte. Intussen zijn we met een team van 11 vaste medewerkers en een handvol freelancers.”
Het belang van een goeie communicatiemix
“Als brand performance bureau focussen we op 2 zaken: branding in de ruimste zin van het woord en resultaat gedreven marketing. We willen onze klanten zo goed mogelijk servicen en blijven onze werking optimaliseren. Onze medewerkers zijn voornamelijk uitvoerende krachten die focussen op branding en performance. Maar in een gezonde communicatiemix horen ook fotografie en video te zitten. Daarom schakelden we begin 2022 Limelight voor het eerst in.”
Complexe info in behapbare video’s
“De eerste klant waarvoor we samenwerkten met Limelight was het bioplasticbedrijf B4Plastics. Wij gingen een explainervideo maken, maar de materie was vrij complex. In de video moest veel info verteld worden op korte tijd en vooral op een behapbare manier. Wij schreven een storyboard en een script waarna Limelight een visueel storyboard opmaakte en uiteindelijk op een doordachte manier een animatievideo creëerde. Een medewerker van B4Plastics sprak de voice-over in en Limelight matchte dit mooi met de beelden. De video wordt vandaag nog altijd gesmaakt!”
“Dit was het startpunt van een langdurige samenwerking. Intussen schakelden we hen in voor verschillende foto- en videoprojecten, onder andere voor onze klanten, KwadrO, Boox en Monceau Automobiles met een videostrategie die zich afspeelt op verschillende lagen.”
De kritische blik van Limelight
“Als het aan mij ligt gaat de samenwerking met Limelight nog lang door! Ze zorgen voor een korte, directe communicatie en zijn heel rechttoe rechtaan. Limelight denkt écht met je mee en stelt kritische vragen. Ze zeggen niet zomaar wat je wil horen, maar wel wat je moet horen. Het zijn geen jaknikkers. En dat sluit volledig aan bij ons als bedrijf!”
“En misschien nog het belangrijkste van al: ze respecteren deadlines. En dat is zeker niet zo vanzelfsprekend in onze sector. Op naar meer straffe projecten samen dus!”
Ook een strategische partner nodig voor je videoprojecten? Neem gerust contact met ons op! Limelight is jouw partner in crime van strategie en montage tot distributie en rapportage.