Je boodschap binnenbrengen in auto’s, huiskamers en kantoren? Dan is een radiospot misschien wel dé perfecte oplossing om een breed doelpubliek te bereiken. Zo zet je je bedrijf, producten en diensten maximaal in de kijker. Wij leggen graag uit hoe zo’n radiospot opnemen precies in z’n werk gaat.
Zo gaan we te werk bij Limelight
Schakel je ons in om je radiospot op te nemen? Dan gaan we te werk via een vast stramien:
- Tijdens een intakegesprek vertel jij ons je doelstelling, wat je wil bereiken met de spot.
- Wij gaan er dieper op in, werken de voice-over tekst uit en vormen ideeën voor de soundscape.
- We zoeken zelf een aantal stemmen die wij geschikt vinden en stellen er zo’n drietal aan je voor.
- De studio-opname vindt plaats.
- Alles opgenomen? Dan start de postproductie: soundeffecten toevoegen en mixen met de voice-over.
- Wij leveren op volgens de juiste formaten aan de zendstations.
Standaard stellen we een radiospot van 30 seconden voor. Een kort verhaal met een duidelijke call to action op het einde, zoals ‘Boek nu je ticket’, of ‘Nu met 50% korting’. Uiteraard altijd in samenspraak met jou.
Goed om te weten:
Een radiospot opnemen is een kostenefficiënt project. Zo bespaar je kosten door bijvoorbeeld niet met meerdere voice-overs te werken, maar wel met één professional die meerdere stemmen voor z’n rekening neemt.
Je bereikt ook een ander groot doelpubliek dat je niet bereikt via social media. Mensen die in de wagen zitten en naar de radio luisteren, horen sowieso je spot, en dat zonder enige afleiding.
De studio-opnames? Daar hoef jij je niets van aan te trekken! Wij hebben bij Limelight onze hoogsteigen studio om radiospots op te nemen. Zo ben jij er zeker van dat alles door eenzelfde partij wordt gedaan en mooi in één lijn ligt.
Hoe we Animalia van Train World tot leven wekten
Bij Limelight hebben we al een paar straffe radiospots opgenomen. Deze voor Houbrechts bijvoorbeeld. Maar ook voor de tentoonstelling Animalia van het Belgische treinmuseum Train World maakten we iets moois. Zij wilden de expo op een creatieve manier lanceren, dus gingen wij aan de slag met een combinatie van voice-over en dierenstemmen die we tot leven werkten.
Hiervoor maakten we ook een tv-spot die op nationale televisie werd getoond, na Het Journaal en voor Thuis. Een mooie combinatie van een tv- en radiocampagne.
Radiospot opnemen? Limelight denkt mee van A tot Z!
Wij brengen jouw ideale radiospot tot leven: van script en jingle tot de juiste stem die jouw verhaal vertelt. Contacteer ons voor meer info. Of vraag een offerte, dan weet je meteen wat het kostenplaatje inhoudt.