Je helpdesk verbeteren zorgt voor een betere customer experience. De werkdruk van een helpdesk ligt nu al vaak hoog. Wijzigingen in je aanbod, nieuwe wetgeving of andere factoren kunnen die druk nog meer laten stijgen. Dat mocht ook energieleverancier Lampiris ondervinden toen de terugdraaiende teller voor zonnepanelen werd afgeschaft en de digitale meter geïntroduceerd. De oplossing om overbelasting van hun helpdeskmedewerkers te vermijden? FAQ-video’s.
Lampiris is een Belgische energieleverancier die focust op goedkope en hernieuwbare energie uit ons eigen land. Je kan er ook zonnepanelen aanschaffen. Ze hebben heel veel klanten, verspreid over het hele land.
De afschaffing van de terugdraaiende teller en introductie van de digitale meter, zorgden voor een stortvloed aan vragen bij hun klanten. Hierbij keerden heel vaak dezelfde vragen terug. Lampiris wilde daarom hun helpdesk verbeteren door die veelgestelde vragen op een andere manier te beantwoorden.
De oplossing: FAQ-video’s
Wij ontwikkelden zes video’s, zowel in een Nederlandstalige als Franstalige versie, over de meest gestelde vragen die de helpdesk van Lampiris ontving.
De video’s vertrokken vanuit duidelijke en herkenbare scenario’s. Een Lampiris-medewerker legde de situaties en gepaste oplossingen helder uit voor het scherm. De video’s werden opgenomen in onze studio en aangevuld met de nodige visuals en animatie ter ondersteuning.
De video’s werden gecentraliseerd op een landingspagina op de website van Lampiris.
Waarom video?
Je kent de uitdrukking wel: een beeld zegt vaak meer dan duizend woorden. Zeker bij complexere topics, zoals terugdraaiende tellers en digitale meters, is een video vaak duidelijker dan een uitgeschreven tekst. De combinatie van beeld, tekst en geluid zorgen dat de informatie bevattelijker is en beter blijft hangen.
Zichtbaar resultaat
Het doel van Lampiris was om zestig procent van de terugkerende vragen op te vangen met deze video’s. En het mag gezegd worden: deze videocampagne was een succes!
Verbeter je helpdesk met Limelight
Voor ons is het na deze case weer maar eens duidelijk: video kan je klantenservice aanzienlijk verbeteren én de werkdruk van je helpdesk verminderen.
Graag eens sparren over wat FAQ-video’s voor jouw bedrijf kunnen betekenen? Wij geven je graag een antwoord op al je vragen. Get in touch now!