commercial

Marketingbureau Fingerspitz klopte bij ons aan om hun campagne voor het nieuwe verfgamma van Lucite in een commercial te gieten. Het idee? Toon dat de verf de beste bescherming biedt tegen de weersinvloeden in alle seizoenen. Onze aanpak? Die leggen we graag uit in onderstaand artikel.

CGI to the rescue

De grote uitdaging voor deze commercial was om in één opnamedag een volledig huis te schilderen van baksteen tot witte afwerking. Dankzij onze pragmatische aanpak die we in postproductie uitvoerden, konden we binnen het vooropgestelde budget blijven. De klant wilde namelijk de 4 seizoenen tot leven brengen, en da’s best een uitdagende opdracht.

Onze aanpak? CGI (Computer-generated imagery)! Met digitale animatie lieten we het sneeuwen, scheen de zon en vielen de bladeren van de bomen. De hoofdacteur schildert voor een greenkey, want een volledig huis van baksteen naar witte verf laten gaan zou iets langer duren dan één opnamedag en zou ook ver boven het budget en de timing gaan.

Bekijk hier alvast hoe het er achter de schermen aan toe ging:

Op zoek naar het ideale commercial-huis

De zoektocht naar een geschikt huis was een andere uitdaging waar we mee aan de slag gingen. Het moest natuurlijk een echt huis zijn én een waar we mochten doen alsof we aan het schilderen waren. Ook moest het een bepaalde esthetische look hebben.

Na een doelgerichte zoektocht vonden we een passende woning. Het huis was volledig wit, en via CGI maakten we opnieuw een ruwe bakstenen muur zichtbaar.

Samenwerking met Fingerspitz

Deze commercial realiseerden we samen met marketingbureau Fingerspitz. Zij kwamen naar ons met hun voorstel: het nieuwe verfgamma van Lucite in de verf zetten met een ode aan de Vlaamse grootmeesters en zo een ode brengen aan de schilders van vandaag. Dankzij hun sterke en goed uitgewerkte concept konden wij meteen aan de slag. Acteurs casten, locaties zoeken, opnamedag plannen, digitale animaties toepassen … Zowel pre- als postproductioneel waren wij aan zet.

De commercial werd getoond op social media en in alle verkooppunten van Lucite. Zo kwam hij zeker terecht bij het juiste doelpubliek.

Laat je product tot leven komen in een commercial

Of je nu een groot of beperkt budget hebt, bij Limelight maken we er sowieso een straffe video van. Contacteer ons voor meer info! Of vraag een offerte, dan weet je meteen wat het kostenplaatje is.