
Intersoft Electronics is een toonaangevende leverancier gespecialiseerd in radarsystemen. Om klanten te informeren over hun technologie zetten ze onder andere in op video. Hiervoor klopte Marketing Communications Manager Hans Versmissen aan bij Limelight. Hoe we zaken in beeld brachten die nog in ontwikkeling waren? En waarom ze voor ons kozen? Daar gaat Hans dieper op in.
Belang van degelijk marketingmateriaal
“Ik ben zelf ingenieur van opleiding en startte bij Intersoft Electronics als projectingenieur. Tot ik zo’n twee jaar geleden overschakelde naar het marketingteam, waar ik verantwoordelijke werd.”
“Een van onze grootste uitdagingen? Helder communiceren over specifieke technische zaken. Marketing en communicatie zijn complexe vakgebieden geworden. Je moet een goede website bouwen en onderhouden, focussen op SEO, sterke socialmediapagina’s en campagnes opzetten … Je kan altijd snel een filmpje maken met je smartphone, maar voor écht degelijk marketingmateriaal komt er veel meer bij kijken.”
“Gelukkig is ons team complementair en realiseren we veel inhouse. Maar voor sommige aspecten is het beter om een externe partner in te schakelen. Zeker wanneer het complex wordt en snel moet gaan.”
In beeld brengen wat nog niet bestaat
“Intersoft Electronics is continu aan het ontwikkelen. Daardoor willen we vaak in beeld brengen wat nog niet klaar is of gewoonweg niet fysiek bestaat.”
“Zo deden we een tijdje geleden een upgrade van ons ASR-M-systeem, een modulaire radartechnologie voor luchtverkeersleiding. Een klant van ons had een visualisatie van deze upgrade nodig om intern de directie te overtuigen.”
“Onze ingenieurs tekenen de hardware uit in een CAD-programma. Deze technische bestanden leverden wij aan Limelight waarna zij er een heldere animatie mee creëerden. Die werd niet alleen door onze klant gebruikt, wij verspreidden hem ook via YouTube en toonden hem op een beurs.”
Complex? Niet voor Limelight
“Waarom we voor Limelight kozen? Veel partijen vonden het te complex om op basis van technische tekeningen een animatie te maken van iets dat nog niet bestaat. Limelight niet. Ik gaf hun een spoedcursus radartechnologie, ze pikten het snel op en begrepen het ook écht. En dat is enorm belangrijk. Want een animatie is iets visueel aantrekkelijk, maar het moet ook 100% correct zijn.”
“Een andere sterkte van Limelight is dat ze gestructureerd, planmatig en flexibel werken. Het stelde ons gerust dat ze een duidelijke planning opmaakten met wat we wanneer mochten verwachten. En dat ze zich daar perfect aan hielden. Hadden we toch een extra vraag of aanpassing nodig? Dan brachten ze dat meteen in orde.”
Waarom video werkt
“Wij geloven in videomarketing omdat video iets verteerbaars is. Mensen lezen niet graag meer. De info moet hen gevoed worden. En dan gaan korte video’s er vlot in, ook al zijn ze puur instructief. Zonder gesproken woorden legt onze animatie uit wat ons systeem doet op een high level niveau. Een heel groot voordeel van dit medium.”
“We werken voornamelijk marketingmateriaal uit in functie van specifieke projecten. Zodra we gelijkaardige zaken nodig hebben, is Limelight steevast de eerste partij die ik contacteer.”
Ook een strategische partner nodig voor je videoprojecten? Neem gerust contact met ons op. Limelight is jouw partner in crime van strategie en productie tot distributie en rapportage.