Verisol

Onze impact op Verisol

8
afleveringen van een recurrent social video format
4
draaidagen
470+
sessies op de landingspagina in de eerste weken

Klantvertrouwen boosten als installatiebedrijf? Creëer impact met de juiste videocontent

Vertrouwen is cruciaal als installatiebedrijf. Zeker in de energiesector. Klanten investeren niet zomaar in zonnepanelen, ze willen zeker weten dat jij de juiste partner bent. Samen met agency Mentall creëerden we voor Verisol een format dat dat vertrouwen tastbaar maakt. ‘Verisol, zon(der) dank’ werd een terugkerende videoreeks waarin vertegenwoordigers klanten letterlijk in de bloemetjes zetten. Een reeks gebouwd op vier strategische bouwstenen voor merkvertrouwen.

Herhaling creëert herkenning

We kozen bewust voor een terugkerende reeks. Geen one-shot, maar een herkenbaar format dat vertrouwen opwekt. Elke aflevering volgt dezelfde structuur, met dezelfde hoofdpersonages, telkens op een andere locatie, met een klant die zijn of haar ervaring deelt. Zo wordt elk nieuw verhaal meteen onderdeel van een groter geheel. Klanten herkennen het format, onthouden de stijl en linken het aan betrouwbaarheid.

Echte mensen maken het persoonlijk

De hoofdrollen in deze reeks? Johan en Mitras. Vertegenwoordigers die ook naast de camera het gezicht van Verisol zijn. Zij gaan langs bij klanten, nemen een boeket mee en starten een oprecht gesprek. Geen acteurs, geen figuranten, geen voorgekauwe quotes. Gewoon klant en installateur authentiek in beeld. Dit maakt de reeks extra persoonlijk. Doordat we werken met hun eigen mensen, worden zij bijna ambassadeurs van de organisatie. En zijn ze geneigd de content ook zélf te delen via hun eigen netwerk.

Voor mij mag nog toegevoegd worden dat door te werken met eigen mensen zij ook functioneren als “ambassadeurs van de organisatie” en ze de content ook zelf deelden via hun netwerk.

Accepteer het gebruik van marketingcookies om deze video te bekijken.

Blik op bewijsmateriaal

Vertrouwen win je niet met woorden, maar met beelden. Met het resultaat van je installatie. Daarom kozen we voor opnames op locatie bij de klant. Geen clean shots van panelen of batterijen, wel video’s geshoot bij klanten die vertellen wat de installatie voor hen betekent. In hun eigen woning, in hun eigen woorden.

Zwem tegen de stroom in

De stijl van filmen is bewust non-corporate. Meer reality dan reportage. Met snelle zooms, losse camerabewegingen en een dynamisch ritme. Het eerste beeld moet blijven hangen. Laarzen in een bloemenveld link je niet meteen aan Verisol, maar het valt wel op. Die stopping power zorgt ervoor dat mensen blijven kijken. Zo creëer je maximaal bereik en blijvende impact.

Op zoek naar een straffe audiovisuele
productie of contentstrategie?

Stel je vraag en wij nemen binnen de 24 uur contact met je op.

Contacteer ons