Starline

Het Belgische bedrijf Starline is niet zomaar een zwembadfabrikant. Het is de enige fabrikant van Monoblock-zwembaden in de Benelux én ze produceren ze zelf in Pelt. Hun vraag? Starline als merk in de markt zetten met kwalitatieve content. Ons antwoord? Een volledige contentstrategie in 3 fases.

Starline kwam naar ons met de vraag of we een bedrijfsfilm voor hen wilden maken die toont dat ze een high-end speler zijn in de zwembadmarkt. Bij Limelight geloven we niet in 1 video en benaderen we elke vraag vanuit videomarketingperspectief. Zo merkten we onder andere dat Starline nog niet had uitgespeeld dat ze een unieke speler zijn in België.

We bekeken de verschillende lagen van hun doelgroepen: een groep die hen niet kent, een groep die al van Starline gehoord heeft maar niet weet dat het speciaal is, en de eindklant die je moet overtuigen om bij Starline te kopen.

Het resultaat: een all-round 360°-aanpak met een hele waaier aan content gemaakt voor elke laag van hun marketingtraject. Video’s die ze voor hun eigen kanalen kunnen gebruiken én die ze aan hun verdelers kunnen bezorgen. Dat verliep volgens deze 3 fases:

Fase 1: brandvideo

De eerste stap om Starline als merk in de kijker te zetten is om te tonen waar het bedrijf voor staat. Met een high-end brandvideo positioneren we Starline als luxemerk. We shootten beelden onder water, kiezen voor sfeervolle nachtopnames en zetten hun hoogwaardige zwembaden in de kijker.

Ons doel: Starline top-of-mind krijgen bij potentiële klanten door hen een eerste, visueel aantrekkelijk kennismaking te bieden.

Fase 2: remarketingvideo’s

In deze fase focussen we op de details. Nu het doelpubliek weet wie Starline is, vertellen we wat Starline uniek maakt. In 5 korte remarketingvideo’s halen we alle USP’s aan, zo is er bijvoorbeeld een animatievideo waarin duidelijk wordt dat Starline erin slaagt om de randen van hun zwembaden perfect 90° te krijgen, iets wat niet bij elke fabrikant perfect lukt.

Deze video’s zet je in op de doelgroep die de brandvideo gezien heeft. Zo gaan we dieper de funnel in.

Fase 3: client testimonials

In de laatste fase overtuigen we de kijker om effectief een Starline-zwembad te kopen. Dit doen we met client testimonials. We interviewen tevreden klanten die getuigen over hun aankoop bij Starline. Dit geeft de kijker een sterk vertrouwen in het merk en verhoogt de kans op conversie.

Video’s in je contentstrategie die scoren? Limelight is jouw vaste partner!

Wij vertellen niet alleen verhalen, wij zorgen dat die verhalen werken. En verspreiden ze daarna op de juiste kanalen. Zodat video écht een verschil maakt in je marketingstrategie. Limelight is de videopartner die je begrijpt, je aanvult en alles voor je regelt. Van strategie tot distributie.

Wil je hier meer over weten? Contacteer ons met al je vragen. Of vraag meteen een offerte, dan weet je ineens wat het kostenplaatje is. Tot binnenkort!